To ide na općoj javnoj potragu za neposredne kredita bilo koje količine kontaktirati našu agenciju danas i dobiti sve svoje dužničke probleme vezane izdvojiti za dobro.
Nudimo dobar i jednostavan kredit uslugu za Vas.
Kao hitno možemo poslati na vas bilo koji iznos kredita što tražite od nas isti dan, bez bilo koji oblik identifikacije.
fundsalliance @ gmail . com
Slucajno naleteh na post nekog trgovca a krstarici koji je u u postu priznao da kupuje kineske proizvode po 50din, a prodaje ih od 250 do 500. Marza od 10% za domaci med je mizerna za njega po njegovim recima! Sta vise moze da vas iznenadi posle ovog?
astronomska MARZA od 30% i vise procenata, SVE TO ZAJEDNO CINI robu preskupom.
marza u velikim nemackim lancima (aldi, lidl, rewe, edeka,...) je oko 0,5%-1,0% !!! pre dvadesetak godina se marza kretala oko 2,5%-max.5%!
RAZLOG: velika ponuda robe i gustina mreze supermarketa; za razliku recimo od V.Britanije, koja ima pet puta manju ponudu velikih lanaca...
trositi sezonsko voce i povrce
traziti ponuda iz regiona
kupovati direktno od proizvodjaca
Kupovao sam u Nemackoj u njihovim marketima, ali zivim i radim u Novom Sadu. Odavno je kod njih sve za trecinu jeftinije nego kod nas. To i sami laici mogu proveriti na internetu, postoji gomila Supermarketa koji prodaju online i nema tu sta da se pametuje. A zasto je to tako ... pa zato sto smo ovce za sisanje. Garantujem, da ne proizvodimo nista od hrane, da je sad svu uvezemo, jeftinije bi ziveli. E a to se granici sa pameti, no drugog leka cini mi se da nema. Jednostavno, nemate pojma ljudi sta nam rade ovi nasi.
ako radiš u sloveniji za 600 eura ,a tolike su plate trenutno i sam placas režije i stan skoro i da ne možes preziveti.stan 250 eura,režije 250 eura.ostane ti 100 eura citavih.jasna racunica.ako u srbiji imas na koristenje od babe,tate,mame stan bolje profitiras nego na ovom cuvenom zapadu.cene su realno vrlo slicne i ne treba dramatizovati.u srbiji je meso kvalitetnije a ovde teska guma i krs od mesa.sve umetno.ako još dodamo da nas janezi mrze iz dna duše i da smo odbaceni i mi i deca u drustvo možda je bolje ziveti i u takvoj srbiji kakva god bila.
Citiram:
"Delfini su već stotinama godina sa nama. Uticaj delfinske kulture na kolektivnu podsvest srpskog naroda je očigledna i neosporna, i niko, ali apsolutno niko ne može da ospori ovu činjenicu koja je nedvosmisleno duboko urezana serfnim zlatkasto sedefastim slovima u granitnu ploču srpske stvarnosti.
Već i mala deca znaju da postoje dve Srbije: jedna koja je delfinska i ona koja to nije, koja to ne želi da bude ili jednostavno toga nije svesna. Razlike između ovih suprotstavljenih polova u okviru celine našeg društva sve su prisutnije u našoj svakodnevnici i reflektuju se na našu sutrašnjicu kao takvu. Mnogi eksperti iz nevladinih organizacija koji se bave evropskim integracijama tvrde da je je glavna kočnica našem priključivanju Evropskoj Uniji upravo ta podeljenost, ta šizoidnost Srbije, na ljubitelje delfinskog načina života i na one koji to nisu.
Da li vidimo budućnost Srbije sa delfinima ili bez njih? Delfini su od vajkada zaštitni znak srpskog naroda, ali mnogi se i dalje opiru takvom načinu sagledavanja stvari. Da li je pomirenje moguće?
Pristalice delfinske kulture tvrde da nije moguće ignorisati delfine koji su duboko ukorenjeni u kolektivnom podsvesnom srpskog naroda. Protivnici delfinske kulture, pak, smatraju da je diskutabilno da li su delfini uopšte autentični deo srpske tradicije, a neki čak smatraju da ne postoji tako nešto kao što je kolektivno podsvesno.
Da li je Srbija spremna da otvoreno prizna svoj najveći istorijski problem, i time da napravi prvi korak ka njegovom rešavanju, korak ka boljem sutra? Bilo ono delfinsko ili ne."
Ja sam rešio od kako je dignut pdv, da plaćanje istog što manje plaćam jer nam je država lopovska. Brdo stvari kupujem na pijaci, a pre neki dan sam išao i u Suboticu pa malo mesnih prerađevina i SIRA! mmmmm! Mađari su stvarno majstori svog zanata. Zadnji put sam jeo njihove salame i kobasice još kao student, jer su mi cimeri bili iz Subotice. Kačkavalj sam plaćao npr 450din, čajna oko 700, šunka 400, MASLAC 200g samo 100din!!! Ovde sam samo uzimao po par komda od 25g mesečno, čisto da me mine želja. Margarin za mazanje 1kg samo 130din.
Komentar pogađa suštinu i nepogrešivo opisuje odnos Srba prema svim problemima kroz istoriju. Ta nesloga, to "ko si ti da mi nešto kažeš" ponašanje je sama srž srpskog bića, duboko povezano sa našom verom i karakterom. Kad god smo imali svoju državu, propadali smo, jer smo bili nesložni i nismo znali ni kuda ni kako. Jedino kad bi nas neka teška muka (npr. oslobađanje od Turaka) ujedinila, išli bismo pravo i govorili jednim glasom. Neki narodi, kao Francuzi,su složni i znaju šta hoće. Mi uglavnom znamo šta nećemo.
@Seyfullah - Sve objasnjeno - Тачно је да Србија има Војводину, али ниси помено оно НАЈВАЖНИЈЕ ШТА ТО ЈОШ СРБИЈА ИМА. Има политичаре који не 20 већ 50 година систематски уништавају све. Имаш политичаре који ти причају о српској калифорнији, европској житници, зланој житници итд, а немамо 100 километара канала за наводњавање, извозимо малина за једва 200 милиона евра а капацитет је неколико милијарди, купујемо кинеске јабуке, француски купус, италијанску шаргарепу, јапанске кајсије, немачке шљиве, месо из румуније а поред војводине имамо и браничево, поморавље, мачву, моравички, ваљевски, злаитиборски, нишки, јабланички округ и још много тога. Да ти укратко објасним: када би наше политичаре послао у сахарску пустињу, први посао који би склопили био би да увезу песак у сахару. Тако да твој коменар када би неко управљао војводином а војводином се управља из Новог Сада, није реалан и нема везе са данашњим стањем. Постави Пајтића за премијера, биће исти као и Дачић ако не и гори. Треба мењати политичаре и да млади преузму иницијативу а не да гледају сулејмана и остале сапунице. Поздрав теби.
Najlon pijaca i kvantaš su zakon! Živimo od penzionera, rodbine preko, malo se snadjemo od naših na selu. Skupa je ovde ra"na, al skup je i gas, struja, tv pretplata, prevoz, kirija. Bog će ga znati oklem nam tri puta više nego što zaradimo. Al" za 20 god. otpr. kad ne bude više penzionera, jer sad 30% nas neradi, nemamo staža, ni kontejener nam neće pomoći. E onda idemo na Francusku, Nemačku, Austriju, za lebac! Neka nas čekaju!
Najveca zitnica u Evropi, pa vi stvarno niste nigde dalje otisli od Novog Sada i Beograda koji tako govore.
Provozajte se kroz Madjarsku i Austriju pa cete videti sta je zitnica, nije ni cudo sto su nam takve cene kada svi lupe laz i ostanu zivi kao i ovaj sa "najvecom zitnicom u Evropi"
Sve je normalno!!
Za ovakve lenštine su cene sasvim korektne!!
Svi seljoberi pobegli od vila i motika, na asfalt!?
Na selu ostali samo pošteni i vredni seljaci :)
Cene još treba dizati, naročito hrane i komunalije!!
Kila leba treba da bude 500 (petsto) dinara!
Ne razumem kakvu vi borbu vodite, sa tim kako iz zovete, Patrijotama, Dodjosima, Zemama, borbu vodite sa Slobom, sa Srbijom... na tekstu o cenama kod nas.
Gde vi ljudi zivite!? Srecan sto vas ne poznajem jer samo neke gluposti pisete, cast izuzecima, neku tenziju dizete, mrznju podsticete...
Pa ja odavno kupujem sir, kobaje, itd na najlon pijaci ili futoskoj, skoro duplo jeftinije da i ne kazem duplo bolje. Hrana ima rok trajanja i nece im dugo stajati sa takvim cenama na rafovima mega marketa... Treba ih samo bojkotovati.
Upravo u clanku i lezi razlog ove price. Srbija ima Vojvodinu najvecu zitnicu u Evropi! Kada bi Vojvodina sama raspolagala svojim resursima mi se ne bi bojali ali Srbija prodaje sve kojekakvim Matijevicima, Miskovicima itd, sad se jos pojavio i neki kobojagi seik da kupuje zemlju, ma smesno@!@@@@!!!!!
Izgleda da nisi pažljivo čitao.
Postoje zakoni i kod nas, a postoji i država, ali ne postoji javno mnjenje koje će da vrši konstantan pritisak na nosioce vlasti da obavljaju svoj posao. Zašto ne postoji javno mnjenje? Zato što ljudi koji sebe zovu patriotama žive u 19. veku i arhaično shvataju društvene procese pa svesno ili nesvesno guše razvoj.
Kuka i motika obično su poslednje sredstvo, ali mora postojati neko ko će uzeti kuke i motike u ruke.
Pozdrav
"Obožavam kada neko dođe iz inostranstva i počne da komentariše kako je ovde loše i kako se teško živi! Naprosto O-B-O-Ž-A-V-A-M !
"
a ja obozavam kad neko ko nikad nije bio u inostranstvu kroz sakrazam negira cinjenice. neinformisani ste. znam da imate internet, pa mozete makar malo da mrdnete prstom i pogledate kakvi su standardi po evropi, kakve su cene, i kakve plate. kako se stite prava gradjana, prava potrosaca itd.
ajd da pocnemo od cene interneta i njene brzine.
a onda prosecna plata.. 300 eu? pih, pa znate vi koliko je to pasteta? uuu, bas za pravu serbijansku gozbu! eh!
a kladim se da cak i jeftiniju hranu koju donose iz madjarske kupujete. au, a kako to? pa.. kupujte domace.. psta bi? pa ovde je:
da citiram malog miska "SUPER!"
probudite se, zivite u Srbistanu.
Nije vas Sloba naucio da cutite i trpite. Podesticu vas da su stotine hiljada "ostecenih" blejali po ulicam u njegovo vreme. Us**li ste se od ovih finih i doteranih. Naravno, s'pravom, jer su zaista opasni.
Kakvi narodi nacije i ostale stvari nema to veze tamo postoji drzava zakoni i moras da se ponasas i ophodis prema zakonima drzave, kod nas nema ni drzave ni zakona.Sve je to kod nas u rukama nasih kontraverznih biznismena koji se po prirodi posla i ophodjenja prema drzavi ponasaju kao da sve mogu i da im niko nista nemoze.Kada jedan privatnik koji ima lanac prodavnica,necu da navodim koji prepozna ce se sam kaze svojim zaposlenim da on sa zenom ide na godisnji na neka tamo ostrva bajna i da oni zbog toga nece taj mesec dobiti platu, u kojoj mi to zemlji zivimo, u zemlji gde kad vam stigne racun za struju oblije vas hladan znoj jer neznate sta su vam sracunali,kakva nacija i narod i ostalo ma kuka i motika.
Pozivam sve gradjane da krenemo u opšti bojkot sve nepotrebne i nezdrave hrane po mini-super-hiper marketima, i da se vratimo pijacama i seljacima koji samostalno proizvode i prodaju prirodnu hranu...Tako ćemo jednim udarcem ubiti čak tri muve: Bićemo zdraviji, motivisačemo ljude sa sela i ove iz grada da idu na selo da rade, i na kraju nateraćemo vlasnike mini-super-hiper marketa da spuste cene zbog slabe prodaje(zakon tržišta).
Druga varijanta su masovni protesti nezadovoljnog naroda, odnosno potrošača. Medjutim, svako protestvovanje mora neko da pokrene, organizuje, i sprovede. To bi u ovom slučaju bilo Društvo za zaštitu potrošača. Pozivam ih da krenu u medijsku kampanju i da polako izvlače narod na ulice, a ako nisu sposobni za to, onda neka gosn Papović podnese ostavku jer je i ovako već dvae's god na čelu te organizacije, što bi rekli - doživotni predsednik...
I na kraju, kad se kaže da je Vojvodina najveća žitnica u Evropi, verovatno se misli na KAPACITETE, ali neiskorišćene! Pa pošto su neiskorišćeni, onda ispada da je Vojvodina kao žitnica na samom dnu Evrope...
I takoooo ;)
Fakat je da su marže marketa ovde previsoke i da hrana može da bude bar 30 jeftinija. Takođe nije loše porediti isti kvalitet jednog artikla. Na primer "voda sok" od 70 centi u Londonu kojeg većina ovde ne bi popila, ili 3 do 4 eura kvalitetan sok koji je ukusan. Na isti način, lidl no name mleko u prahu od 70 centi, i kvalitetno mleko se ne mogu porediti.Tako da iznenadjen sam razmišljanjem. Ne branim ništa srpsko ali ovakvo neznanje je isto čudno.A za potencijalne tipa da treba putovati, ovo mi je treći pasoš od 2005, pa...
Hmmm kako bi bilo lepo da lepo nateramo politichare i advokate i slichne(NE naucnike i ljude od vere)da grade "koridor 10" na isti nachin na koji se gradio "put kostiju".
Objasnite meni i ovim strancima i celom svetu kako je naš vredan, pošten, pametan narod, cenjen širom sveta odjednom posle Druga Tita postao lopovski, neradan, inertan, korumpiran, ološ, dno dna itd. Zar je za sve kriv Sloba??? Ko nas je to uništio? Zašto se to nije desilo dok je bilo Juge? Sad su bolji i Hrvati, Makedonci, Slovenci, Crnogorci, Bosanci itd.. a mi smo na dnu!
Sve što si napisao je korektna analiza stanja, ali si terminološki napravio grešku i to vrlo bitnu: u Francuskoj (kao i drugim društveno naprednim zemljama) postoji francuski NAROD, ali postoji i francuska NACIJA, što u Srbiji (i drugim zaostalim zemljama) ne postoji.
Naime, već duže vreme NARODI nisu nosioci progresa, već NACIJE i internacionalni pokreti. Pripadnik francuske nacije ne mora imati roditelje Francuze, ali jeste francuski patriota u onom pravom, pozitivnom smislu.
U Srbiji se decenijama guši razvoj srpske nacije, tako da ona i ne postoji. Većina Srba ne misli ništa loše pripadnicima drugih naroda, ali ne može da shvati da Srbin može da bude npr. katolik (ili musliman ili ateista...).
Nemogućnost adekvatnog organizovanja ljudi u Srbiji povodom bilo kog pitanja je zbog nepostojanja srpske NACIJE, a za to su najviše odgovorne srpske "patriotske" snage (na čelu sa SPC). Mnogi iz inostranstva samo KORISTE situaciju, ne indukuju je.
@Znacajnost mog komentara je da ljudi u Srbiji ne shavtaju koliko "imaju" po pitanju stanovanja. Lokal levo, babin stan desno, tetka izdaje sobu/garazu/vikendicu...shupu...E sve to nije u NS/BGu pa ne pokriva troskove, ali da se ne lazemo, je znamo svi kako je...svi se tu snadju!
Kakve ovo veze ima sa cenama hrane??? Lokal levo, babin stan desno??? Tvoja poenta je da je nama bolje ovde u Srbiji kod svojih nego u inostranstvu kod tudjih. Ima smisla istina, ali to i dalje ne znaci da treba da cutimo jer je sve preskupo kod nas, od tehnike, garderobe pa do hrane. Kakva ti je to logika? Pobogu! Kao sto su mnogi vec rekli, tu smo gde smo zbog takve logike.
O ovoj temi sam davno pricao sa prijateljima. U smislu 'Posle Slobe, ovde moze da radi ko sta hoce.' Ali bukvalno tako.
Evo na primer, da se sutra desi da izadje ona baba guverner i kaze : "Slusajte, evo mi odlucili da ce danas euro biti 675 dinara. U stvari ne, bice 965 dinara. Evo upravo sam odlucila! :)"
Sta bi se desilo? Pa nista. Pisalo bi se na drustvenim mrezama, narod bi pisao komentare u vestima, prepricavali jedni drugima i NISTA. Apsolutno se nista ne bi dogodilo. Ok, mozda bi SNS izgubio izbore sledeci put, ali realno niko ne bi izasao na ulicu da protestvuje, niti bi bio postoajo bilo kakav oblik otpora takvoj odluci.
Navikli smo da trpimo, a to nas je Sloba tako dobro dresirao da ovi politicari danasnji do kraja zivota mogu samo da mu budu zahvalni. 'Hvala veliki care sto si dresirao ovaj kočoperan, ponosan i ne znam ni ja kakav samozvani narod.' Setio sam se :) NEBESKI... to je prava rec.
Taj "pakt" je za Srbiju bio odlicno resenje! Ljudi to nisu shvatali ni tad a ne shvataju ni danas. Kraljevina Jugoslavija bila je premala zemlja da bi se suprotstavila jednoj Nemackoj, Rusiji, Engleskoj ili Francuskoj tad bas kao sto je i Srbija danas. Taj isti "pakt" potpisala je i Svajcarska a Kraljevina Jugoslavija tada je pregovorima uspela da obezbedi cak bolje uslove od Svajcarske! Zbog svog geo polozaja nemci su trazili samo "prolaz" tj. upotrebu infrastrukture (puteva i zeleznice). Nismo bili u obavezi cak ni da ratujemo za njih. Sacuvali bi smo desetine hiljade zivota i zemlju od razaranja.
Mi odlicno znamo kako se zivi u inostranstvu.Znamo kakav prosek plate imaju i znamo da kad dodju ovde su zacudjeni kako je sve skupo.Zasto cutimo evo zasto zato sto zadnjih 20god i ne zivimo dostojanstveno.Sto se ne pobunimo?Zatosto smo preziveli i gore mislimo samo da nas ponovo niko ne bombarduje i da nam e ubija decu eto gospodjo zasto cutimo jer ima gore od gladi.mi smo naucili da gladujemo.
Vas Brat od ujaka placa nekom drugome ratu za stan sa tih 450...To ne znaci da on ima krov nad glavom i da ako, ne daj boze, ostane bez posla ima gde da zivi. O cenama transporta, ne mozemo na ovaj nacin. Nedge...drugde, gde brat od ujaka nije, samo ulazak u prvu zonu (od sest) transporta kosta 100 evra.
Znacajnost mog komentara je da ljudi u Srbiji ne shavtaju koliko "imaju" po pitanju stanovanja. Lokal levo, babin stan desno, tetka izdaje sobu/garazu/vikendicu...shupu...E sve to nije u NS/BGu pa ne pokriva troskove, ali da se ne lazemo, je znamo svi kako je...svi se tu snadju!
Za "V"a, ponavljam:
Mi nismo ulagali centa u poljoprivrednu infrastukturu i mehanizaciju koje stoje zamrznute na nivou 70tih proslog veka! I to je na zalost (selektivno) samo stvar Vojvodine jer Srbija...eh...to vec nije toliko bitno...
A da se malo manemo politike Novosadjana i Vojvodine. Sta smo mi kao neka posebna rasa . Problem je u cenama koje su jednako previsoke u svim delovima zemlje a ovde se stalno namece Vojvodina ,Novi Sad i tako u krug.Sve ce biti isto i kad bi Vojvodina sutra postala samostalna drzava. razlog je jednostavan. na vlasti ostaju oni koji su i danas na vlasti.
bolje izvadite pasoš i malo proputujte našom planetom, da našom jer i ta vaša srbija što vas je tako izolovala i fizički i u mozgu je na istoj planeti kao i nemačka, francuska, maldivi ili amerika, niste prešli granicu a pravite se pametni, London ne košta ko srbija što košta ali ne bitno je braniti srpsko po cenu da se leba i masti jede i to bez aleve paprike, nju ionako ne bi jeli jer je madžari proizvode, prst na čelo bagro! bravo za gospođu!
zato sto je u Srbiji najokrutniji kapitalizam u svetu.
I ova Dragana je u pravu, ljudi bi trebalo da protestvuju ili kao u Argentini da obiju prodavnice i uzmu hranu
Nemojte pisati o ovome, molim vas...
Dajte da se bavimo nekakvim spomen-pločama, gde je istaknuta kakva zastava, kojim pismom piše na ambalaži, npr. toalet papira... i tako dalje...
Hrana i energija su ionako nebitne, bez njih čovek može da živi...
Nekada se kod nas govorilo - žali se upravi Vodovoda, sada bi moglo - žali se Udruženju potrošača!
Vaš novinar Krajinović dobro je "ubo" temu ali to nije nikakav kunst.Kunst bi bio da napiše jedan serijal o novosadskim organizacijama za zaštitu potrošača.Da nam ih predstavi razgovorom u NJIHOVIM PROSTORIJAMA, da nas obavesti koliko potrošačkih organizacija pojedinci imaju, s kojim su političkim strankama pravile predizborne sporazume o SARADNJI ( KAO DA IMAJU ISTE ZADATKE, PA SARADJUJU !), KAKVU STRUČNU SPREMU i I RADNE BIOGRAFIJE imaju njihovi čelnici, kakvo im je stanje računa i od koga i zašto dobijaju pare.Itd.Hoćemo li Krajinoviću?
da vam kazem zasto je skupo????
secate se kad je marku zamenio evro?
e,tad su plate otisle na duplo manju vrednost,dok su cene svih mogucih proizvoda na trzistu ostale iste.(sto je bilo jednu marku,tad je kostalo jedan evroooo).
ziveo sam dosta dugo u engleskoj.tamo je takodje sve jeftinije nego ovde!!!a dnevnica mi je bila 6 puta veca!!!
najzalije mi je kad vidim ljude kako se obraduju kad vide nesto,kao jeftinio.a ono i tad kad je na akciji je ili isto ili skuplje nego na zapadu
meni isto nije jasno kako takav sistem prolazi u ovoj zemlji
Ja znam da ce vam biti tesko i da cu dobiti gomile minusa ali... zivim u Italiji i ne mogu NIGDE da nadjem mleko ispod 1€ (kosta oko 1,5€)a i ostale cene su nedostizne... Stan placam skoro 1000€ u Milanu (mali, daleko od centra), u selima je jeftinije.
Svaki put kad dodjem u NS se nakupujem odlicne, kvalitetne hrane koja je za mene jeftina. Ja vam zelim da bude jos jeftinija i da zaradjujete vise ali realno - preterano bre kukumavcite u prazno...
se bojim, da bi proteste i nerede predvodile fasiste.. nasi, obraz, dveri itd..sve sa podrskom spc i da bi nered pravili klinci neobrazovani, huligani, siromasni neobrazovani ljudi.. bilo bi samo gore.. jos vise bi sroljali drzavu. skolstvo unisteno, previse neobrazovanih, sa iskrivljenim pogledom na istoriju..
voleo bi kad bi se pojavila neka nova levica da pokrene sve to..
zato ovaj narod nema spasa. prosto. umiremo.
zato ja kibam odavde cim budem imao prilike, i zelim svu srecu obrazovanim ljudima koji razumeju u kakvim smo gov***a da se sto bolje snadju.
"Niko ne može da protestuje jer je politička "elita" toliko isprala mozak svojim biračima da živimo u orvelovskoj osamdeset četvrtoj."
"A Slovenci, 1-2-3 i opa Maribor blokiran."
Svaka čast. Sam si postavio pitanja i sam si dao odgovore. Potpuno si u pravu. Slovenci su to uspeli jer nisu imali Slobu i sve ostalo što je došlo uz njega i traje do dana današnjeg.
Ovaj slogan je najverovatnije najvece zlo koje nas je unistilo i jos uvek nas unistava a verujem da cemo i u buducnosti placati jer nismo u stanju da se resimo onih koji nam prodaju maglu vec 20 godina.
Sad namazite taj slogan na lebac pa uzivajte.
Kao sto neko ovde rece, kad su neki protesti svi vi se stisnete ko pi*ke i podrugljivo i sa podsmehom komentarisete. Ovde konkretno mislim na proteste i podrsku paorima a ne na anti-gay lobi, oslobadjanje Gotovine i ostale budalastine od koji nam samo raste pritisak.
Koliko je vas podrzalo i izaslo u susret tim paorima? Nisam mogao da verujem da su se javili ljudi kojima su protesti paora smetali jer su blokirali ulicu pa nisu bili u stanju da idu na posao. Putevi su sada prohodni a beda je ostala i verujem da mnogi jos uvek ponizno rade za saku evra a mogli su biti deo lavine promena.
I sve dok ne sakupimo muda na gomilu imacemo ovakve cene po prodavnicama, imacemo tajkune, politicare lopove i diplomirane grobare za predsednika drzave.
Odavno je u Srbiji puno vaznije biti lazni patriota, pa makar na sopstvenu stetu. Kako drugacije objasniti ovu totalnu amneziju kod mnogih gradjana. Ovu drzavu vode oni isti koji su nas debelo upropastili devedestih godina, samo su malo promenili dresove. I danas nam prodaju iste bajke o separatizmu Vojvodjana,o potrebi da postanemo zavisni od Rusije (umesto da smo ekonomski sa svima jednako), itd. Pa ovi tajkuni koji nam nabijaju cene su i nastali za vreme njihovog ludovanja devedesetih. O cenama usluga, komunalije itd da se i ne govori, jer na tome zivi gomila trutova.
Stvarno mi nije jasno kako nasi "strucnjaci" ne mogu da shvate zasto su osnovne namirnice skupe!
Pa zato sto smo SIROMASNI I KUPUJEMO SAMO STA MORAMO, A PRE SVEGA SE MORAMO HRANITI ZAR NE????
Uz dozvolu/ucesce drzave da na trzistu imamo monopol za gotovo sve stvarno treba biti pametan pa shvatiti zasto su nam najosnovnije stvari jako skupe.
Stvarno velika nauka.
Kao i zasto su funkcioneri i politicari toliko bahati? Pa ZATO STO IM SE MOZE!
Zašto je to tako kada Srbija ima Vojvodinu - najveću žitnicu Evrope?
Ovo sa zitnicom Evrope oduvek je bila obicna bajka i sluzi samo u politicke svrhe i kako kome odgovara.
Jednom bi trebalo da se probudimo iz medvedjeg sna i da sebi priznamo da smo niko i nista.Koga briga za zitnicu kad na svetskim pijacama ima svega mnogo jeftinije.
Svud u svetu ljudi rade za platu. Naplacuju svoj rad. Ovde u Srbiji radis za slobodne dane.Radis da bi komsije pricale kako radis i mucis se ali eto tesko zivis, kriza je . nije kriza nego otimacina i pljacka . Plata trgovca u Podunavlju - Beocin 12000 din a pola od 12000 dobija u robi. Inace plata se po zakonu dobija iskljucivo u novcu a minimalac je oko 20000.
Isto tako sve to skuplje izdavanje lokala, skuplje rezije, vece plate svojim radnicima (mnogo vece) moraju da plate ti isti supermarketi gde je sve jeftinije. Tako da tvoja prica ne drzi vodu.
I ja slusam isto cudjenje ljudi koji dodju iz inostranstva. Jedan komentator porucio je Dragani da cuti i da nas pusti da zivimo. Zena pokusava da ukaze na nepravdu, a on se jos ljuti na nju, a ne na one zbog kojih je sve to tako. Da li to ima smisla? Samo u Srbiji ima. Zato smo tu gde smo.
Vojvodina najveca zitnica Evrope? Holandija koja je po povrsini velicine Vojvodine, ali sa daleko vecim brojem stanovnika i daleko manjim brojem obradive povrsine od izvoza svojih poljoprivrednih proizvoda zaradjuje milijarde dolara godisnje. Ne da samo tom proizvodnjom hrane sami sebe vec hrane i dobar deo Evropske unije a proizvodi im se nalaze i na skoro svim poznatim svetskim berzama. Zaista je smesno i za nas porazno da Holandjani samo na glupavim lalama zarade vise novca nego sto su nekada zajedno u svojim najboljim danima zaradjivali Novkabel, Jugoalat, Crvena zastava, Jugodent, Pobeda, FAP, paracinska fabrika stakla, . . . Zaista je smesno da Holandjani koji jedni drugima bukvalno sede na glavama koliko ih ima na onom malom parcetu zemlje zaradjuje od poljoprivrede daleko vise nego od nas nego i od razvijenih zemalja od njih.
Buducnost privrednog i ekonomskog oporavka ove zemlje je u proizvodnji hrane, i TACKA!
Ali to nije moguce jos narednih nekoliko decenija, zato sto je mentalni sklop citavog naseg naroda vec toliko izopacen, deformisan, losim uticajima i poremecenim sistemom vrednosti.
Da li cete igde u toj Zapadnoj Evropi, o kojoj je rec, videti tokom citavog dana toliku masu mladih ljudi, gradjana-ne turista, kako bukvalno ne radi bas nista? Celog dana?!
I dogod ovde mladi rmpalija, koji moze konju rep da iscupa, radije dize tegove u teretani, i to satima svakog dana, a isto toliko vremena provodi u kaficu, zvaleci plasticnu kasikicu od kafice, koju takodje cevci satima, umesto da svoju energiju ulozi u konkretan rad na se selu, dotle ovde nema pomaka!
"Ali ZABORAVLJATE da u inostranstvu mnogo kosta stanovanje, da trecina plate odlazi na rentu, da dobar deo odlazi na zdravstveno osiguranje ili penziju...na transport..."
Brat od ujaka zivi preko. Stan od 60 kvadrata placa 450 evra mesecno. U tu kiriju mu ulazi grejanje, voda hladna i topla, obelezeno parking mesto pred zgradom, internet, kablovska televizija, ciscenje i odrzavanje zgrade, zajednicka struja, plata za coveka koji zimi cisti sneg u tom kvartu a leti kosi travu i odrzava zelenilo i cistocu. Struju posebno placa izmedju 30-50 evra mesecno u zavisnosti od potrosnje. Dodatno placa 20 evra mesecno za garazu jer ona ne ulazi u kiriju. Fiksni telefon nema jer je tamo mobilni jako jeftin i isplati mu se da me sa svog mobilnog odande zove na moj fiksni. Kupio je polovan auto 2006. godiste, kupio ga je 2010., za 4.000 evra a kasko godisnje placa oko 110 evra. Ima i mesecnu pokaznu kartu koja ga kosta 80 evra a nju moze da koristi u krugu od 100km i njome moze da se voza gradskim autobusima, tramvajima, medjugradskim autobusima i vozom u tom krugu od 100km jer celokupan prevoz u tom njegovom regionu drzi jedna firma. Cim izadje van tog kruga doplacuje samo razliku u ceni prevoza. Zdravstveno i penziono mu placa firma u kojoj radi. Dodatno iz svog dzepa placa zivotno osiguranje 15 evra mesecno. Njegova plata je 1.800 evra mesecno a plata njegpve supruge je 2.300 evra mesecno. Oboje rade pet dana u nedelji tj. radna sedmica im je 40 sati, imaju slobodnu svaku subotu i nedelju a ako zele mogu i tada da rade sto im se ekstra placa, ali za sada ne vide potrebu za tim.
Svaka cast, svaka ti je tacna.
Zameram ti samo sto si za sve nas upotrebio izraz 'bagra' koji je prilicno neodgovarajuci. Tacan opis nas samih je: GOV#A.
Lenja, inertna, apaticna i glupa gov#na.
A hoces da kazes da ovde stanovanje nije skupo? Ne daj Boze da zbog posla moras da iznajmljujes stan u drugom gradu, pa da za rentu ne izdvajas trecinu plate, vec skoro CELU platu! A kad saberes i racune, e onda je vec jedna cela... Koliko god da su racuni za zivot skuplji u inostranstvu, oni MOGU da priuste i da zive sami, i da idu redovno na letovanje i zimovanje, u restoran na rucak.. I to ne pricam o advokatima i arhitektama, vec ljudima sa prosecnom platom.
U cijem je marketu tkz Dragana bila?Slovenackom?Hrvatskom?Nema vise niceg "naseg" da bude jasno.Sto se mesa tice ko je probao meso u Nemackoj i Francuskoj i uporedio sa nasim svestan je da napulju meso ne jede.Dalje,kolike su kamate u SG banci u Francuskoj na istu uslugu kao u Srbiji?Prvo treba strane bankare da dovedemo u red,onda tek nesto mozemo ocekivati od ostalog!Jos ako ne daj Boze udjemo u EU ima kozu sa ledja da nam skinu!Da smo na cisto ne branim ove domace lihvare ali hranu ako nista jos imamo kvalitetniju nego u EU!Samo strancima treba mi pravila igre da namecemo,a ne oni nama u rodjenoj drzavi.Ovo sto zarade neka obrcu ovde barem 2/3!!!
Niko ne može da protestuje jer je politička "elita" toliko isprala mozak svojim biračima da živimo u orvelovskoj osamdeset četvrtoj.
Zašto to kažem? Uzmite bilo koji protest u prošlih godinu-dve dana. Komentari u javnosti su bili sledeći:
Protest protiv fašizma: "Haha, vidi ove plaćenike iz EU, e neka vas se skupilo samo 200!"
Protest protiv osude Gotovine: "Haha, vidi ove četnike, e neka vas se skupilo samo 300!"
Protest protiv povećanja cena: "Haha, vidi ove paćenike što zapravo lobiraju za svoje tajkune, e neka vas se skupilo samo 500!"
U suštini, narod neko MORA da povede, a kogod da ga povede u Srbiji, javiće se njih deset plaćenih da ga ocrne i da izmisle da je u petom osnovne tukao drugaricu na užini i da je zato loš čovek, narkoman, ubica, lopov itd. I zatvoren krug. Evo, ja da krenem da zovem ljude da sutra protestujemo kod Miletića, prvi komentari bi bili: a što mi tebe da slušamo, koji si tu k***c pa da je tebe slušam, ko te plaća da praviš protest itd.
Na cemu si ti leba ti? Pa ni istoriju ne znas ko svet. Skidaj se bre sa tog bensedina i na ulicu "pametni" jedan. Tajkuni i politicari su od vremena cika Sloba pa do danas u tesnoj sprezi. Prvo su se tajkuni zvali ratni profiteri ali su im posle dali prihvatljivije ime. I to je opis ropstva u kome se nalazis danas.
Ova vest bi trebala da se nalazi u svim novinama sirom Srbije, da je cak i televizija prenosi. Lepo je od 021 sto pise na tu temu ali džabe kad na ovaj sajt idu samo novosađani/vojvođani.
Ali to je i nasa sramota sto sami sebe zavaravamo i nastavljamo da kupujemo kad god je neka 'akcija', to samo potvrđuje da smo muve bez glava.
...потписивање пакта са Немачком 25. марта 1941. године...
"Народ није био задовољан овом одлуком јер је сматрао сарадњу са нацистима неприхватљивом. Због тога су избиле демонстрације и изведен је државни удар у ноћи између 26. и 27. марта 1941. године на челу са генералом Душаном Симовићем. Срушена је влада Драгише Цветковића, похапшени сви њени министри, свргнуто намесништво, а на радио-станици Београд је објављено да је престолонаследник Петар II Карађорђевић проглашен пунолетним. Нова влада постављена је у рано јутро 27. марта 1941. са генералом Душаном Симовићем као њеним председником. Истог дана организоване су демонстрације широм простора Краљевине Југославије у којима су већину чинили Срби. Народ је истог дана изашао да да подршку обарању владе и на улици су се чуле пароле Боље рат него пакт, боље гроб него роб."
Da...tada samo izasli na ulicu sa uverenjem da cinimo ono sto treba, tada samo imali hrabrosti ne samo da pruzimo otpor Nemcima, nego i nashoj vladi !
A sada placemo jer nemamo snage da u nasim 85-90tim godinama izadjemo na ulicu opet i jer nasa deca i unuci ne smeju.
e,e,e tu smo znači pa da naravno tamo se zna na šta odlazi novac a na šta odlazi ovde??? nisu nas samo komunisti učili da vojvodina ima najplodniju zemlju već su stručnaci iz selog sveta pravili i spitivanja i studije za to i DA POTPUNOO JE TAČNO DA IMAMO NAJKVALITETNIJU ZEMLJU ČERNOZEM I RITSKU CRNICU!e sad što bogracka vlastela ubija sve što dotakne to već nije do nas samih!
Pa to već svi vrapci znaju da je kod nas hrana, tehnika, odeća, obuća... sve skuplje, a o kvalitetu i izboru da ne pričamo, o odnosu plata takođe. To je prosto neverovatno. A o tim "akcijama" kod nas i AKCIJAMA tamo, smešno je govoriti. Pa te "akcije" kod nas su samo farsa. Pa kad vidimo drage nam likove u politici koji defiluju već 20 i kusur godina, šta bolje i očekivati. Aj baš da vidimo i taj LIDL kad dođe, ali se bojim da će i oni pogledati oko sebe i vrlo brzo shvatiti kako se ovde dere narod.
šta bi jedan ponosan narod kakav je Francuski rekao da im neko kaže da je Korzika nezavisna i da je druga država il Bretanja il Baskija?
Nama je svejedno kako za hranu tako i za državu tako da je stvar jasna. Političari su odlični kakav nam je narod.
Kakva crna najveća žitnica Evrope, ko vas je to slagao? Imamo brdo zemlje osrednjeg kvaliteta, iscepkane neprofitabilne posede i neobrazovane poljoprivrednike.
To je posledica što na izborima biramo NAŠE a ne NAJBOLJE, tako zbog naše gluposti i ograničenosti, Vučević mirno izjavljuje da je NORMALNO ŠTO JE čovek koga je nazvao lopovom i nemoralnim, Jelić, sada NJEGOV POTPRETSEDNIK, a da njegovi birači ćute i još ga brane, viču da su pobedili, VUČEVIĆ JE POBEDIO, a mi svi izgubili.
U Srbiji se unazad 20 godina otvaraju samo supermarketi. Sva proizvodnja se namerno uništava a ono što je ostalo je većinom u rukama stranaca. Što se tiče proizvodnje hrane u bilo kom obliku, ovo je samo posledica robovlasničkog odnosa u koji smo upali i potpunog nedostatka pravne države. Kad inspekcije budu postojale i još kad budu smele i mogle da uđu u bilo koji pogon (a ne samo u one određene za odstrel) onda će se kvalitet popraviti. Dotle: zaposlenost će u narednih 10 godina biti 100 % jer će sve što je višak pomreti ili biti neizlečivo bolesno. Roditelji koji imaju ikakvu rodbinu na selu bi bilo bolje da se malo upoznaju sa njima i da odatle nabave hranu za svoju decu. Naravno, trebalo bi da to rodbini i plate, makar simbolično. Pa će znati šta im deca jedu. Ako ih to zanima uopšte.
Narod je navikao da ćuti i trpi jer je ubijen u pojam brojnim izlascima na ulice i protestima koji na kraju nisu doneli ništa. Kada je nezadovoljstvo naroda bilo u ekspanziji, ta nagomilana energija je uzalud potrošena, poverenja prokockana i jedino što je ostalo jeste da narod povije glavu i gleda kako da preživi. Samo.. kada jednom ekplodira tako nagomilano nezadovoljstvo....
SLAZEM se da su cene u Srbiji kao i cene u inostranstvu. Cak i vece.
SLAZEM se da Vojvodina ima potencijal da je zitnica, ali da se ne varamo...
Nas KPJ naucila da je Vojvodina zitnica Evrope...A Ukrajna/Rusija/Holandija? Mi nismo ulagali (gore pomenutog) centa u infrastukturu i mehanizaciju koje stoje zamrznute na nivou 70tih proslog veka!
Ali ZABORAVLJATE da u inostranstvu mnogo kosta stanovanje, da trecina plate odlazi na rentu, da dobar deo odlazi na zdravstveno osiguranje ili penziju...na transport...
" ljudi su valjda navikli da ćute i trpe, dok bi u Francuskoj stotine hiljada bile na ulicama čim neku nepravdu osete na svojoj koži - priča Dragana za 021..." - jer je to NAROD,a mi smo najobičnija bagra koja je takođe sve što ima i položaj koji zauzima,(kao i ovi što se kod nas igraju političara)uglavnom stekla muvajući, uz protekciju, preko veze i trange-frange trgovinom! kod nas je korupcija sitemska vekovima( more Marko ne ori drumove...!)i zato NIKADA,BAŠ NIKADA neće kod nas biti ništa normalno jer i ne želimo - neka se sve menja samo da ja ostanem! - zar tako ne reagujemo svi!? e,a tek kad na to pristanemo onda će nam biti bolje...dotle će nas derati svaka šuša koju izaberemo sve misleći da su bolji ovi, a oni se očito samo vrte u krug, i jedan na drugog reže dok je predizborna frka a onda opet svi u kolu igraju i uživaju,dok mi pocupkujemo u redovima plaćajući najskuplju hranu,lekove,gas,benzin,komunalije...ovde je sve preskupo samo je naš život džaba jer ga traćimo na rat i uživo i preko mreže, kako neko reče, dok u zbilji savijamo kičmu i ćutimo...REŠENJE JE U OBRAZOVANJU I VASPITANJU pa im se leeeepo zahvaliti,prepisati zakonske odredbe koji vladaju u normalnim,uspešnim i prosperitetnim zemljama i napred...ovako dok se mi svađamo oko toga jel bolja rupa na saksiji bliže centru ili ivici svi polako ali sigurno nestajemo...
Ako je i skuplje, pecivo je neuporedivo kvalitetnije od ovog našeg nepečenog testa, u kome je najmanje brašna a najviše aditiva koji ga naduvaju i onda naduvaju i stomake u kojima se nađu. Moja rođaka živi u Parizi pa kada dođe ovde, velik problem joj je nekvalitetan i loše pečen hleb, što nije zanemarljivo, ako znamo da je u Francuskoj hleb izuzetnog kvaliteta i da su poznati po tome.
Pre neki dan jedan moj prijatelj koji je bio u nekoj poseti nekom svom rodjaku u inostrantsvu vratio se za Novi Sad. Pitam ga kako je mu je bilo tamo a on ce meni "buraz, sve je tamo jeftinije nego ovde a jos imaju i deset puta vece plate od nas, jedino sto sam tamo video da kosta koliko i kod nas je benzin na pumpama, ali cim se u obzir uzme kvalitet tog benzina dolazimo do zakljuka da je jeftiniji od od ove nase brlje iako kostaju isto".
Paštetu smo uvek zvali "prvo jelo posle go...ta. Ona to i jeste, jer nije tajna da se pravi od otpadaka i vraćenog mesa koje je počelo da se kvari, pa se silnim preradama , hemijom i silnim začinima postiže prihvatljiv izgled i miris, pa ljudi to daju čak i svojoj deci, mada ni to g...o nije jeftino. Isti je slučaj i sa viršlama, ista priča. Oni koji to proizvode nikada ih neće staviti na svoju trpezu. Neuporedivo je zdravije i jeftinije barem za doručak pojesti žitarice (u vidu pahuljica, ili kuvanog zrna) sa malo voća i eto fine energije za pola dana.
Ovde sve lepo piše.
Nije bitno da li je to napisala ta osoba, bitno je da je sve navedeno tačno, a rešenje je da se takvi proizvodi ne koriste za ishranu. Odakle sve više kancera, dijabetesa, alergija i drugih nezaraznih neizlečivih bolesti? Od nezdrave i neprirodne hrane, naravno.Svi mi držimo ključeve svog zdravlja u svojim rukama, samo treba da se edukujemo i osvestimo, treba da se pokrenemo i aktivno učestvujemo u očuvanju zdravlja.
Jednostavan prikaz stanja u drzavi koji mnogo obja
Dovoljno je reci da se svake godine nadje jedan poljoprivrednik iz vojvodine kojem preko noci nestane sav kukuruz/zito itd. sa njive i da 2-3 godine kasnije ne moze da se nadje ko je to uradio a kamoli da se uradi nesto kako bi se to sprecilo.
je Ukrajina. A i mislim da gospođa nije doslovce rekla: "Ovo ovde više nije normalno". Pre je tu bila i neka psovak u opticaju. To je moja reakcija kada uđem u prodavnicu.
"EvoOvako - .... Slažem se sa svim, osim da je Vojvodina najveća žitnica Evrope - Ukrajina je to."
S obzirom na aktuelne tendencije, nakon prodaje njenih poljoprivrednih resursa, Vojvodina neće biti ni žitnica Srbije a kamoli Evrope.
Pa zato nam i jeste tako kako je vec 20god. narod u strahu nesme da zucne ( osim internet ratnika )
Gaze nas na svakom koraku i ponizavaju a narod cuti i govori onu- Ma cuti moze i gore!?!
Oni nam gore od ovog vise ne mogu napraviti,osim ako im mi u tome ne pomognemo. Zajebana stvar taj mazohizam
Da je skupo skupo je. Kupujemo samo ono osnovno, ko ima para kupi nekad i plazmu. Najbitnije je da mi ostanemo za svojim kompjuterima i kukamo kako je skupo, takođe javimo svima koji ne znaju da je skupo. I kad dođe taj LIDL cene će mu biti iste kao i kod ostalih jer vidi da te cene prolaze. Setite se Telenora i najava biće jeftinije zbog konkurencije, ono ćorak, nastavili da lapaju gde su prethodni stali. A i što da ne lapaju kada im se može.
Ja zaradjujem ok, ali zaista ne mogu da si priustim pristojnu klopu. Cesto mi se za dorucak nalazi pasteta iako sam svestan stetnosti koju uzrokuje u organizmu.
Slažem se sa svim, osim da je Vojvodina najveća žitnica Evrope - Ukrajina je to. Čak i evropski deo Rusije je mnogo jači ili Rumunija, južna Mađarska itd... Mislim da je to legenda koju vučemo iz osnovne škole. Ja bi zaista voleo da Vojvodstvo ima više žita od Ukrajine i gore navedenih zemalja, ali na žalost nema. Još jednom ponavljam SVE ostalo je istinito i tužno.
Ovakva je situacija kod nas vec vise od 20 godina i niko da se pobuni. Udruzenje za zastitu potrosaca bi trebalo da organizuje takve stvari ili da se raspusti posto nemaju bas neki smisao.
dok svaki mišković skine sebi kajmak, narod dobije vrlo obrano mleko po vrlo paprenoj ceni. a pošto deo kajmaka, onaj srednje mastan, obično ide u džep vlastodršcima, ništa se ne menja. oni jedu kajmak, a mi ....
baš sam pobesneo pre neki dan u prodavnici... sećam se letos na moru žalim se kako u hrvatskoj na moru pavlaka košta čak 50din, evo sad ovde 50din.
Voćni jogurt letos bio u tempu 56din, drugim prodavnicama 60-65, sad je 75din... cene rastu svakodnevno, bukvalno. Non stop idu na gore, sve što je manje od 100din će se zaokruživati na 100din, šta god to bilo. Stvarno je kriminal šta rade u tim prodavnicama, teški kriminal.
I to neće prestati dok ne dođe LIDL ili neko takav, pod uslovom da neće i oni da nas opljačkaju.
Naš brod(Srbija) tone,i sve više i više vode ulazi u njega,i vuče nas na dno,netonemo u plićaku već ka ambisu,ko se spasao spasao se,nek nas pamte,a ko je još ostao na brodu Dont happy be wory!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Ovo ovde više nije normalno"
Novi Sad
•22.01.2013.
•10:25 > 07:32
Komentari 110
miroslav hopko
Nudimo dobar i jednostavan kredit uslugu za Vas.
Kao hitno možemo poslati na vas bilo koji iznos kredita što tražite od nas isti dan, bez bilo koji oblik identifikacije.
fundsalliance @ gmail . com
Srksi
skupoca
mafija
drzavne "sluzbe"
carine, porezi, akcize, lezarine, putarine, energenti, fakelaki,...
za dzabe nema nista, ali marza ...
MARZA u SRBIJI!
astronomska MARZA od 30% i vise procenata, SVE TO ZAJEDNO CINI robu preskupom.
marza u velikim nemackim lancima (aldi, lidl, rewe, edeka,...) je oko 0,5%-1,0% !!! pre dvadesetak godina se marza kretala oko 2,5%-max.5%!
RAZLOG: velika ponuda robe i gustina mreze supermarketa; za razliku recimo od V.Britanije, koja ima pet puta manju ponudu velikih lanaca...
trositi sezonsko voce i povrce
traziti ponuda iz regiona
kupovati direktno od proizvodjaca
< www.regionalfenster.de >
juka
Nebojša
"Delfini su već stotinama godina sa nama. Uticaj delfinske kulture na kolektivnu podsvest srpskog naroda je očigledna i neosporna, i niko, ali apsolutno niko ne može da ospori ovu činjenicu koja je nedvosmisleno duboko urezana serfnim zlatkasto sedefastim slovima u granitnu ploču srpske stvarnosti.
Već i mala deca znaju da postoje dve Srbije: jedna koja je delfinska i ona koja to nije, koja to ne želi da bude ili jednostavno toga nije svesna. Razlike između ovih suprotstavljenih polova u okviru celine našeg društva sve su prisutnije u našoj svakodnevnici i reflektuju se na našu sutrašnjicu kao takvu. Mnogi eksperti iz nevladinih organizacija koji se bave evropskim integracijama tvrde da je je glavna kočnica našem priključivanju Evropskoj Uniji upravo ta podeljenost, ta šizoidnost Srbije, na ljubitelje delfinskog načina života i na one koji to nisu.
Da li vidimo budućnost Srbije sa delfinima ili bez njih? Delfini su od vajkada zaštitni znak srpskog naroda, ali mnogi se i dalje opiru takvom načinu sagledavanja stvari. Da li je pomirenje moguće?
Pristalice delfinske kulture tvrde da nije moguće ignorisati delfine koji su duboko ukorenjeni u kolektivnom podsvesnom srpskog naroda. Protivnici delfinske kulture, pak, smatraju da je diskutabilno da li su delfini uopšte autentični deo srpske tradicije, a neki čak smatraju da ne postoji tako nešto kao što je kolektivno podsvesno.
Da li je Srbija spremna da otvoreno prizna svoj najveći istorijski problem, i time da napravi prvi korak ka njegovom rešavanju, korak ka boljem sutra? Bilo ono delfinsko ili ne."
Lala1
Laki35
@Koji si ti mali
Јоца
Lala
bole
Provozajte se kroz Madjarsku i Austriju pa cete videti sta je zitnica, nije ni cudo sto su nam takve cene kada svi lupe laz i ostanu zivi kao i ovaj sa "najvecom zitnicom u Evropi"
nn
Agronom sa sela
Za ovakve lenštine su cene sasvim korektne!!
Svi seljoberi pobegli od vila i motika, na asfalt!?
Na selu ostali samo pošteni i vredni seljaci :)
Cene još treba dizati, naročito hrane i komunalije!!
Kila leba treba da bude 500 (petsto) dinara!
1 NS
Prodavac od pamtiveka, svuda, teži da postigne maksimalnu cenu za svoju robu koju je neko speman da plati.
Ja ne gunđam. Nego ne plaćam!
Kada bismo svi tako, zakon ponude i tražnje bi odradio svoje.
Neobavesten
Gde vi ljudi zivite!? Srecan sto vas ne poznajem jer samo neke gluposti pisete, cast izuzecima, neku tenziju dizete, mrznju podsticete...
Nakovanj
Seyfullah
Dejan
Postoje zakoni i kod nas, a postoji i država, ali ne postoji javno mnjenje koje će da vrši konstantan pritisak na nosioce vlasti da obavljaju svoj posao. Zašto ne postoji javno mnjenje? Zato što ljudi koji sebe zovu patriotama žive u 19. veku i arhaično shvataju društvene procese pa svesno ili nesvesno guše razvoj.
Kuka i motika obično su poslednje sredstvo, ali mora postojati neko ko će uzeti kuke i motike u ruke.
Pozdrav
potrosac
d.
Drke Djons
UA!
Drke Djons
vsp
"
a ja obozavam kad neko ko nikad nije bio u inostranstvu kroz sakrazam negira cinjenice. neinformisani ste. znam da imate internet, pa mozete makar malo da mrdnete prstom i pogledate kakvi su standardi po evropi, kakve su cene, i kakve plate. kako se stite prava gradjana, prava potrosaca itd.
ajd da pocnemo od cene interneta i njene brzine.
a onda prosecna plata.. 300 eu? pih, pa znate vi koliko je to pasteta? uuu, bas za pravu serbijansku gozbu! eh!
a kladim se da cak i jeftiniju hranu koju donose iz madjarske kupujete. au, a kako to? pa.. kupujte domace.. psta bi? pa ovde je:
da citiram malog miska "SUPER!"
probudite se, zivite u Srbistanu.
zinedin zazidan
@Goran
wise man
Ali samo na internetu.
BUDI BOG SA NAMA
Gospa Nola
pawlle
Nisam Pametan
Druga varijanta su masovni protesti nezadovoljnog naroda, odnosno potrošača. Medjutim, svako protestvovanje mora neko da pokrene, organizuje, i sprovede. To bi u ovom slučaju bilo Društvo za zaštitu potrošača. Pozivam ih da krenu u medijsku kampanju i da polako izvlače narod na ulice, a ako nisu sposobni za to, onda neka gosn Papović podnese ostavku jer je i ovako već dvae's god na čelu te organizacije, što bi rekli - doživotni predsednik...
I na kraju, kad se kaže da je Vojvodina najveća žitnica u Evropi, verovatno se misli na KAPACITETE, ali neiskorišćene! Pa pošto su neiskorišćeni, onda ispada da je Vojvodina kao žitnica na samom dnu Evrope...
I takoooo ;)
Dario
Mile
На ивици егзистенције
Komesar
Gordana
Dejan
Naime, već duže vreme NARODI nisu nosioci progresa, već NACIJE i internacionalni pokreti. Pripadnik francuske nacije ne mora imati roditelje Francuze, ali jeste francuski patriota u onom pravom, pozitivnom smislu.
U Srbiji se decenijama guši razvoj srpske nacije, tako da ona i ne postoji. Većina Srba ne misli ništa loše pripadnicima drugih naroda, ali ne može da shvati da Srbin može da bude npr. katolik (ili musliman ili ateista...).
Nemogućnost adekvatnog organizovanja ljudi u Srbiji povodom bilo kog pitanja je zbog nepostojanja srpske NACIJE, a za to su najviše odgovorne srpske "patriotske" snage (na čelu sa SPC). Mnogi iz inostranstva samo KORISTE situaciju, ne indukuju je.
@ Duchess Of Shangay
Kakve ovo veze ima sa cenama hrane??? Lokal levo, babin stan desno??? Tvoja poenta je da je nama bolje ovde u Srbiji kod svojih nego u inostranstvu kod tudjih. Ima smisla istina, ali to i dalje ne znaci da treba da cutimo jer je sve preskupo kod nas, od tehnike, garderobe pa do hrane. Kakva ti je to logika? Pobogu! Kao sto su mnogi vec rekli, tu smo gde smo zbog takve logike.
Goran
Evo na primer, da se sutra desi da izadje ona baba guverner i kaze : "Slusajte, evo mi odlucili da ce danas euro biti 675 dinara. U stvari ne, bice 965 dinara. Evo upravo sam odlucila! :)"
Sta bi se desilo? Pa nista. Pisalo bi se na drustvenim mrezama, narod bi pisao komentare u vestima, prepricavali jedni drugima i NISTA. Apsolutno se nista ne bi dogodilo. Ok, mozda bi SNS izgubio izbore sledeci put, ali realno niko ne bi izasao na ulicu da protestvuje, niti bi bio postoajo bilo kakav oblik otpora takvoj odluci.
Navikli smo da trpimo, a to nas je Sloba tako dobro dresirao da ovi politicari danasnji do kraja zivota mogu samo da mu budu zahvalni. 'Hvala veliki care sto si dresirao ovaj kočoperan, ponosan i ne znam ni ja kakav samozvani narod.' Setio sam se :) NEBESKI... to je prava rec.
@Chika Deda 1915
leo
bukowski
Pacijent
Duchess of Shangay
Ima se, moze se po inostranstvu...
Vas Brat od ujaka placa nekom drugome ratu za stan sa tih 450...To ne znaci da on ima krov nad glavom i da ako, ne daj boze, ostane bez posla ima gde da zivi. O cenama transporta, ne mozemo na ovaj nacin. Nedge...drugde, gde brat od ujaka nije, samo ulazak u prvu zonu (od sest) transporta kosta 100 evra.
Znacajnost mog komentara je da ljudi u Srbiji ne shavtaju koliko "imaju" po pitanju stanovanja. Lokal levo, babin stan desno, tetka izdaje sobu/garazu/vikendicu...shupu...E sve to nije u NS/BGu pa ne pokriva troskove, ali da se ne lazemo, je znamo svi kako je...svi se tu snadju!
Za "V"a, ponavljam:
Mi nismo ulagali centa u poljoprivrednu infrastukturu i mehanizaciju koje stoje zamrznute na nivou 70tih proslog veka! I to je na zalost (selektivno) samo stvar Vojvodine jer Srbija...eh...to vec nije toliko bitno...
ns
batistuta
Vratite se Vi lepo odakle ste dosli i pustite nas na miru da zivimo!!!!
I niko nam nije kriv i treba da nas j..u.Ova rečenica je teška istina i sa ovim se slaže bar 50% ovog naroda i tu je kraj svih mogućih priča.Kraj!!!
I ova Dragana je u pravu, ljudi bi trebalo da protestvuju ili kao u Argentini da obiju prodavnice i uzmu hranu
cinik
Dajte da se bavimo nekakvim spomen-pločama, gde je istaknuta kakva zastava, kojim pismom piše na ambalaži, npr. toalet papira... i tako dalje...
Hrana i energija su ionako nebitne, bez njih čovek može da živi...
anonimusW
Vaš novinar Krajinović dobro je "ubo" temu ali to nije nikakav kunst.Kunst bi bio da napiše jedan serijal o novosadskim organizacijama za zaštitu potrošača.Da nam ih predstavi razgovorom u NJIHOVIM PROSTORIJAMA, da nas obavesti koliko potrošačkih organizacija pojedinci imaju, s kojim su političkim strankama pravile predizborne sporazume o SARADNJI ( KAO DA IMAJU ISTE ZADATKE, PA SARADJUJU !), KAKVU STRUČNU SPREMU i I RADNE BIOGRAFIJE imaju njihovi čelnici, kakvo im je stanje računa i od koga i zašto dobijaju pare.Itd.Hoćemo li Krajinoviću?
secate se kad je marku zamenio evro?
e,tad su plate otisle na duplo manju vrednost,dok su cene svih mogucih proizvoda na trzistu ostale iste.(sto je bilo jednu marku,tad je kostalo jedan evroooo).
ziveo sam dosta dugo u engleskoj.tamo je takodje sve jeftinije nego ovde!!!a dnevnica mi je bila 6 puta veca!!!
najzalije mi je kad vidim ljude kako se obraduju kad vide nesto,kao jeftinio.a ono i tad kad je na akciji je ili isto ili skuplje nego na zapadu
meni isto nije jasno kako takav sistem prolazi u ovoj zemlji
Cale
:-P
Svaki put kad dodjem u NS se nakupujem odlicne, kvalitetne hrane koja je za mene jeftina. Ja vam zelim da bude jos jeftinija i da zaradjujete vise ali realno - preterano bre kukumavcite u prazno...
vojvodjanin srpskog porekla
se bojim, da bi proteste i nerede predvodile fasiste.. nasi, obraz, dveri itd..sve sa podrskom spc i da bi nered pravili klinci neobrazovani, huligani, siromasni neobrazovani ljudi.. bilo bi samo gore.. jos vise bi sroljali drzavu. skolstvo unisteno, previse neobrazovanih, sa iskrivljenim pogledom na istoriju..
voleo bi kad bi se pojavila neka nova levica da pokrene sve to..
zato ovaj narod nema spasa. prosto. umiremo.
zato ja kibam odavde cim budem imao prilike, i zelim svu srecu obrazovanim ljudima koji razumeju u kakvim smo gov***a da se sto bolje snadju.
"A Slovenci, 1-2-3 i opa Maribor blokiran."
Svaka čast. Sam si postavio pitanja i sam si dao odgovore. Potpuno si u pravu. Slovenci su to uspeli jer nisu imali Slobu i sve ostalo što je došlo uz njega i traje do dana današnjeg.
Scotch Bonnet
Ovaj slogan je najverovatnije najvece zlo koje nas je unistilo i jos uvek nas unistava a verujem da cemo i u buducnosti placati jer nismo u stanju da se resimo onih koji nam prodaju maglu vec 20 godina.
Sad namazite taj slogan na lebac pa uzivajte.
Kao sto neko ovde rece, kad su neki protesti svi vi se stisnete ko pi*ke i podrugljivo i sa podsmehom komentarisete. Ovde konkretno mislim na proteste i podrsku paorima a ne na anti-gay lobi, oslobadjanje Gotovine i ostale budalastine od koji nam samo raste pritisak.
Koliko je vas podrzalo i izaslo u susret tim paorima? Nisam mogao da verujem da su se javili ljudi kojima su protesti paora smetali jer su blokirali ulicu pa nisu bili u stanju da idu na posao. Putevi su sada prohodni a beda je ostala i verujem da mnogi jos uvek ponizno rade za saku evra a mogli su biti deo lavine promena.
I sve dok ne sakupimo muda na gomilu imacemo ovakve cene po prodavnicama, imacemo tajkune, politicare lopove i diplomirane grobare za predsednika drzave.
Cutanje je znak odobracanje pa vi i dalje cutite.
Optimista
makijaveli
Milos
Pa zato sto smo SIROMASNI I KUPUJEMO SAMO STA MORAMO, A PRE SVEGA SE MORAMO HRANITI ZAR NE????
Uz dozvolu/ucesce drzave da na trzistu imamo monopol za gotovo sve stvarno treba biti pametan pa shvatiti zasto su nam najosnovnije stvari jako skupe.
Stvarno velika nauka.
Kao i zasto su funkcioneri i politicari toliko bahati? Pa ZATO STO IM SE MOZE!
P22
Ovo sa zitnicom Evrope oduvek je bila obicna bajka i sluzi samo u politicke svrhe i kako kome odgovara.
Jednom bi trebalo da se probudimo iz medvedjeg sna i da sebi priznamo da smo niko i nista.Koga briga za zitnicu kad na svetskim pijacama ima svega mnogo jeftinije.
Svud u svetu ljudi rade za platu. Naplacuju svoj rad. Ovde u Srbiji radis za slobodne dane.Radis da bi komsije pricale kako radis i mucis se ali eto tesko zivis, kriza je . nije kriza nego otimacina i pljacka . Plata trgovca u Podunavlju - Beocin 12000 din a pola od 12000 dobija u robi. Inace plata se po zakonu dobija iskljucivo u novcu a minimalac je oko 20000.
@Duchess of Shangay
I ja slusam isto cudjenje ljudi koji dodju iz inostranstva. Jedan komentator porucio je Dragani da cuti i da nas pusti da zivimo. Zena pokusava da ukaze na nepravdu, a on se jos ljuti na nju, a ne na one zbog kojih je sve to tako. Da li to ima smisla? Samo u Srbiji ima. Zato smo tu gde smo.
Poljoprivrednik
Ali to nije moguce jos narednih nekoliko decenija, zato sto je mentalni sklop citavog naseg naroda vec toliko izopacen, deformisan, losim uticajima i poremecenim sistemom vrednosti.
Da li cete igde u toj Zapadnoj Evropi, o kojoj je rec, videti tokom citavog dana toliku masu mladih ljudi, gradjana-ne turista, kako bukvalno ne radi bas nista? Celog dana?!
I dogod ovde mladi rmpalija, koji moze konju rep da iscupa, radije dize tegove u teretani, i to satima svakog dana, a isto toliko vremena provodi u kaficu, zvaleci plasticnu kasikicu od kafice, koju takodje cevci satima, umesto da svoju energiju ulozi u konkretan rad na se selu, dotle ovde nema pomaka!
Novosadjanin
@ Duchess of Shangay
Brat od ujaka zivi preko. Stan od 60 kvadrata placa 450 evra mesecno. U tu kiriju mu ulazi grejanje, voda hladna i topla, obelezeno parking mesto pred zgradom, internet, kablovska televizija, ciscenje i odrzavanje zgrade, zajednicka struja, plata za coveka koji zimi cisti sneg u tom kvartu a leti kosi travu i odrzava zelenilo i cistocu. Struju posebno placa izmedju 30-50 evra mesecno u zavisnosti od potrosnje. Dodatno placa 20 evra mesecno za garazu jer ona ne ulazi u kiriju. Fiksni telefon nema jer je tamo mobilni jako jeftin i isplati mu se da me sa svog mobilnog odande zove na moj fiksni. Kupio je polovan auto 2006. godiste, kupio ga je 2010., za 4.000 evra a kasko godisnje placa oko 110 evra. Ima i mesecnu pokaznu kartu koja ga kosta 80 evra a nju moze da koristi u krugu od 100km i njome moze da se voza gradskim autobusima, tramvajima, medjugradskim autobusima i vozom u tom krugu od 100km jer celokupan prevoz u tom njegovom regionu drzi jedna firma. Cim izadje van tog kruga doplacuje samo razliku u ceni prevoza. Zdravstveno i penziono mu placa firma u kojoj radi. Dodatno iz svog dzepa placa zivotno osiguranje 15 evra mesecno. Njegova plata je 1.800 evra mesecno a plata njegpve supruge je 2.300 evra mesecno. Oboje rade pet dana u nedelji tj. radna sedmica im je 40 sati, imaju slobodnu svaku subotu i nedelju a ako zele mogu i tada da rade sto im se ekstra placa, ali za sada ne vide potrebu za tim.
Gillan
Zameram ti samo sto si za sve nas upotrebio izraz 'bagra' koji je prilicno neodgovarajuci. Tacan opis nas samih je: GOV#A.
Lenja, inertna, apaticna i glupa gov#na.
A hoces da kazes da ovde stanovanje nije skupo? Ne daj Boze da zbog posla moras da iznajmljujes stan u drugom gradu, pa da za rentu ne izdvajas trecinu plate, vec skoro CELU platu! A kad saberes i racune, e onda je vec jedna cela... Koliko god da su racuni za zivot skuplji u inostranstvu, oni MOGU da priuste i da zive sami, i da idu redovno na letovanje i zimovanje, u restoran na rucak.. I to ne pricam o advokatima i arhitektama, vec ljudima sa prosecnom platom.
semtex
koji si ti mali
Zašto to kažem? Uzmite bilo koji protest u prošlih godinu-dve dana. Komentari u javnosti su bili sledeći:
Protest protiv fašizma: "Haha, vidi ove plaćenike iz EU, e neka vas se skupilo samo 200!"
Protest protiv osude Gotovine: "Haha, vidi ove četnike, e neka vas se skupilo samo 300!"
Protest protiv povećanja cena: "Haha, vidi ove paćenike što zapravo lobiraju za svoje tajkune, e neka vas se skupilo samo 500!"
U suštini, narod neko MORA da povede, a kogod da ga povede u Srbiji, javiće se njih deset plaćenih da ga ocrne i da izmisle da je u petom osnovne tukao drugaricu na užini i da je zato loš čovek, narkoman, ubica, lopov itd. I zatvoren krug. Evo, ja da krenem da zovem ljude da sutra protestujemo kod Miletića, prvi komentari bi bili: a što mi tebe da slušamo, koji si tu k***c pa da je tebe slušam, ko te plaća da praviš protest itd.
A Slovenci, 1-2-3 i opa Maribor blokiran.
Profesor
EUW
Ali to je i nasa sramota sto sami sebe zavaravamo i nastavljamo da kupujemo kad god je neka 'akcija', to samo potvrđuje da smo muve bez glava.
Chika Deda 1915
"Народ није био задовољан овом одлуком јер је сматрао сарадњу са нацистима неприхватљивом. Због тога су избиле демонстрације и изведен је државни удар у ноћи између 26. и 27. марта 1941. године на челу са генералом Душаном Симовићем. Срушена је влада Драгише Цветковића, похапшени сви њени министри, свргнуто намесништво, а на радио-станици Београд је објављено да је престолонаследник Петар II Карађорђевић проглашен пунолетним. Нова влада постављена је у рано јутро 27. марта 1941. са генералом Душаном Симовићем као њеним председником. Истог дана организоване су демонстрације широм простора Краљевине Југославије у којима су већину чинили Срби. Народ је истог дана изашао да да подршку обарању владе и на улици су се чуле пароле Боље рат него пакт, боље гроб него роб."
Da...tada samo izasli na ulicu sa uverenjem da cinimo ono sto treba, tada samo imali hrabrosti ne samo da pruzimo otpor Nemcima, nego i nashoj vladi !
A sada placemo jer nemamo snage da u nasim 85-90tim godinama izadjemo na ulicu opet i jer nasa deca i unuci ne smeju.
v
e,e,e tu smo znači pa da naravno tamo se zna na šta odlazi novac a na šta odlazi ovde??? nisu nas samo komunisti učili da vojvodina ima najplodniju zemlju već su stručnaci iz selog sveta pravili i spitivanja i studije za to i DA POTPUNOO JE TAČNO DA IMAMO NAJKVALITETNIJU ZEMLJU ČERNOZEM I RITSKU CRNICU!e sad što bogracka vlastela ubija sve što dotakne to već nije do nas samih!
Kiklop
Limanac
Nama je svejedno kako za hranu tako i za državu tako da je stvar jasna. Političari su odlični kakav nam je narod.
Mira
ZoranNS
Daca
Duchess of Shangay
SLAZEM se da Vojvodina ima potencijal da je zitnica, ali da se ne varamo...
Nas KPJ naucila da je Vojvodina zitnica Evrope...A Ukrajna/Rusija/Holandija? Mi nismo ulagali (gore pomenutog) centa u infrastukturu i mehanizaciju koje stoje zamrznute na nivou 70tih proslog veka!
Ali ZABORAVLJATE da u inostranstvu mnogo kosta stanovanje, da trecina plate odlazi na rentu, da dobar deo odlazi na zdravstveno osiguranje ili penziju...na transport...
(Na sta se Mlle nije osvrnula)
jaPaja...
Lalo
v
Ovde sve lepo piše.
http://nedodjija.wordpress.com/2013/01/19/pismo-nekadasnjeg-direktora-marketinga-imleka/
Nije bitno da li je to napisala ta osoba, bitno je da je sve navedeno tačno, a rešenje je da se takvi proizvodi ne koriste za ishranu. Odakle sve više kancera, dijabetesa, alergija i drugih nezaraznih neizlečivih bolesti? Od nezdrave i neprirodne hrane, naravno.Svi mi držimo ključeve svog zdravlja u svojim rukama, samo treba da se edukujemo i osvestimo, treba da se pokrenemo i aktivno učestvujemo u očuvanju zdravlja.
Nenad
Đunta
S obzirom na aktuelne tendencije, nakon prodaje njenih poljoprivrednih resursa, Vojvodina neće biti ni žitnica Srbije a kamoli Evrope.
Lala_Neznanov
mogu reci da je hrana svuda jeftinija nego kod nas.
primera radi, pecivo je samo skuplje.
Slobodan -NOPO
(M.L.King)
Tajni Agent
Gaze nas na svakom koraku i ponizavaju a narod cuti i govori onu- Ma cuti moze i gore!?!
Oni nam gore od ovog vise ne mogu napraviti,osim ako im mi u tome ne pomognemo. Zajebana stvar taj mazohizam
Obrad
nicifor
Ovo udruzenje ,kao sindikati su u funkciji vlasti,
najvece podvale i prevare gradjana i "radnicke klase".
Uzgred,forma je zastupljena a sustina je da i oni zive na grbaci naroda.
Sustina je da su i jedni i drugi bez baze,bez "demokratskih izbora".
Skupili se kurta i murta,zeme,rodbina i kumovi
i uzivaju li uzivaju.
Tu i tamo ,ponekad se "oglase" i prodaju gustu maglu,sto nas narod kaze:m..a za bubrege.
programer
Питам се само шта треба да се уради да се пробудимо из ове море?
EvoOvako
ja
dok svaki mišković skine sebi kajmak, narod dobije vrlo obrano mleko po vrlo paprenoj ceni. a pošto deo kajmaka, onaj srednje mastan, obično ide u džep vlastodršcima, ništa se ne menja. oni jedu kajmak, a mi ....
kptLepra
TT
Voćni jogurt letos bio u tempu 56din, drugim prodavnicama 60-65, sad je 75din... cene rastu svakodnevno, bukvalno. Non stop idu na gore, sve što je manje od 100din će se zaokruživati na 100din, šta god to bilo. Stvarno je kriminal šta rade u tim prodavnicama, teški kriminal.
I to neće prestati dok ne dođe LIDL ili neko takav, pod uslovom da neće i oni da nas opljačkaju.
limanac IV
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H